En avkopplande helg

Helgen den kom och den gick. Blev faktiskt en riktigt bra och avkopplande helg, fastän vi fick gjort en hel del. Känns så skönt att ha granen inne och färdigt klädd, har ju liksom inte så mycket tid till sånt denna vecka. Igår tog vi det mest lugnt. Paketerade in några julklappar, har ännu några kvar att paketera in idag. Lagade god mat. Mitt i allt blev det julbord. En del hade vi i kylskåpet från förr men det som vi inte hade fanns i butiken i Kvevlax. Så det blev rökt kalkon, vanlig kalkon, morotslåda, kålrotslåda, köttbullar, svampsallad, rödbetssallad samt bäverkorv och björnkorv från julmarknaden i Tallinn. Tror åtminstone att det var allt vi åt...nå det var GOTT med julmat. Säger kanske inte samma sak om några veckor...Var för hungrig för att ens hinna ta foto av maten.
 
 
Vill också tacka för alla fina julkort vi fått. I år får julkorten inte hänga i någon gran, istället tog jag fram "julkortshållaren" som fanns i skrubben. Kunde först inte förstå varför 2013 års julkort fanns i den och inte fjolårets, men sedan kom jag på att det såg ju ut så här ifjol...Den vita granen har vi nog sparat, får se när den kommer till användning igen.
 
 
Idag blir det nattjobb för min del. Borde hinna till gymmet före det. Imorgon tror jag det blir en runda till gravarna med ljus. Har köpt ljus som ska brinna flera dagar. 
 
Då jag ser ut genom fönstret just nu ser jag inte precis något julväder,mulet och regn. Tror det blir en grön jul i år tyvärr. Men i detta väder har man ju större orsak att sitta inne och njuta av det julpyntade hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0