Det blommar i rött

Amaryllisen jag köpte för en tid sedan blommar nu så vackert. Som tur är det fler blommor på gång. Vill ju att den ska blomma på jul, inte före och efter.
 
 
Ibland är det lite svårt att veta när man ska köpa julblommorna. Är ju inte roligt om de alla blommat färdigt då julen är här. Vi får se hur det går i år, om jag måste köpa nya hyacinter i något skede eller inte. En julros köpte jag igår, men den står ännu oplanterad. Får hoppas den överlever, tyckte nästan den var väl övervattnad i butiken. Dessutom fanns det inte så många fina exemplar att välja bland. Jag tog den jag tyckte såg bäst ut. Nu behöver jag bara mera mossa så jag kan plantera den i arabiaskålen jag köpte. Ska visa er hur det blev då jag fått det gjort.
 
Nu måste jag nog föna håret om vi ska komma oss iväg idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0