Den stora julvandringen version 2015

Idag var pappa och jag på "Den stora julvandringen", alltså med ljus till alla gravar. Jag slutade jobbet klockan nio i morse. Sen blev det gym en timme. Efter gymmet träffade jag pappa och så for vi iväg på vår runda. 
 
Första stoppet blev begravningsplatsen i Vasa.
 
 
Sedan åkte vi vidare till Malax. Var riktigt fint väder och solen sken. Plus fem grader visade termometern.
 
 
Var också till Börängens begravningsplats i Malax.
 
 
Också i Korsholm var vi till båda begravningsplatserna, både gamla och nya. 
 
 
 
Sista stället på vår runda blev Kvevlax. Konstigt nog blåste det inte så kallt som det brukar göra där.
 
 
Nästan tre timmar tog det, som vanligt då. Efter rundan måste jag ännu in via Prisma. Inte den bästa dagen att fara och handla på, tänkte nästan inte hitta någon parkeringsplats. Då jag kom hem hade det nästan gått ett dygn sedan jag for hemifrån igår. Var riktigt skönt att sätta sig ner och slösurfa lite, men nu måste jag nog plocka upp lite om vi ska kunna släppa in gästerna om några timmar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0