Sysselsättning en blåsig dag

Idag har jag sysselsatt mig med följande:
 
 
Ja ni ser säkert vad det är, prissätta loppissaker förstås. Har tänkt hela våren att jag ska boka ett bord på loppis, men har inte kommit mig för. Mitt i allt igår kväll fick jag ett infall och ringde och bokade bord. Skulle ha velat haft ett redan från imorgon, men får föra dit sakerna nästa tisdag istället. Denna gång valde jag ett bättre bord än sist, ja själva bordet är kanske inte så mycket bättre, men platsen. Mera mitt i än på sidan om. 
 
Då jag stod där på övrevåningen och prissatte fick jag se att en av pelargonerna snart slår ut i blom. Har två stackars pelargoner som mår ganska bra fastän de inte blir så bra omhändertagna. Lite vatten får de ju nog ibland, bara jag kommer ihåg att gå upp på vinden och vattna dem.
 
 
Ikväll blir vi bjudna på mat på Målarbackan, skönt att slippa laga mat idag. Blev bara en påse nudlar för mig mitt på dagen, hehe. 
 
Får hoppas blåsten avtar, har sprungit runt i huset flera gånger idag och kollat ut genom fönstren för att se om något träd skulle ha blåst ner. Men än så länge står nog alla. Tydligen blåser det rakt genom huset också för det är bara 19 grader här inne, brr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0