Kryssning och muminmuggar

Om mindre än en vecka far vi iväg på kryssning. Någon lång resa blir det dock inte. Ska bara av och an till Stockholm, men vi stiger inte iland. En 23 timmars kryssning. Blir första gången jag åker på en sådan. Hittills har jag alltid sagt att jag aldrig skulle vilja åka på en sådan, jag menar fara till Stockholm och inte gå iland, vad är meningen med det? Men nu har jag ändrat mig lite. Var ju så att vi tänkte åka på en loppisrunda till Åbo. Sedan funderade vi att vi nog inte hinner hem till natten...varför boka rum på ett dyrt hotell då man kan fara på kryssning för 12 euro?! Ja och så fyller ju Johnny år kommande vecka också, så kryssningen är ju lite av en present åt honom också. 
 
Fast den egentliga orsaken till kryssningen är nog den att jag vill köpa muminmuggen som inte säljs i Finland. Den finns nämligen till salu på Silja Line, billigare än i Sverige dessutom. Så nu håller jag tummar och tår att det finns några muggar kvar! Några beställningar mottages ej, har redan en lista på personer som också vill ha en. Kan ju inte börja shoppa muminmuggar för flera hundra euro. 
 
 
 
Hittade också några andra muggar jag skulle kunna shoppa på båten.
 
 
Emaljmuggarna från Muurala har sin charm, dock tycker jag nog mer om porslinsmuggarna. Muggarna utan handtag tänker jag mig att jag kan duka med då det kommer barn på besök, skulle ju matcha resten av dukningen om jag dukar med porslins muminmuggar åt de vuxna. 4,90 är priset på muggarna utan handtag, billigare än i butiken. Muggen i mitten säljs endast på Silja Line, kanske den blir ett samlarobjekt i framtiden?
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hör inte ihop med ditt inlägg, men har sett/läst att du tycker om både nya och gamla inredningstidningar. Vad tycker du om Avotakka, har en rätt stor låda full som jag gärna skulle sälja bort...skicka fast mail om du är intresserad.

Svar: Tack för att du frågar, men har nog inredningstidningar så det räcker och blir över :) Borde sälja bort en hel hög jag också.
Caroline

2015-04-20 @ 13:37:45
URL: http://linzun.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0