Trendiga ljuslyktor

Ni vet säkert att marmor är hett hett hett just nu (har väl varit det sedan förra hösten, men först nu tycker jag att trenden har kommit sig hit till landet). Senast marmor var populärt var väl nångång på 80-90-talet. I något skede, för typ 10 år sedan då det var helt ute med marmor köpte vi en del marmorsaker från loppis, vet ej varför, säkert bara för att de var billiga. Sedan dess har de här sakerna legat undangömda i några skåp.
 
Bl.a. på bloggarna Lindas Lantliga och Välkommen hem kan du se inslag av lite marmor.
 
Bara för att det är så inne med marmor just nu så fick några marmor ljuslyktor komma fram, ännu är de inte mina favoriter, men vem vet. De andra sakerna får nog lämna kvar i skåpet, känner inget behov av marmor salt och peppar kar just nu. Möjligtvis kanske någon bricka kan leta sig fram...
 
 
Någon större marmor fantast tror jag inte att jag blir. Men de här ljuslyktorna kunde ju få lufta på sig lite efter ett antal år i skåpet. Får se hur länge de stannar framme. Vad tycker du om marmor trenden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0