Torsdag som känns som fredag

Idag morse tog jag fram vinterjackan då termometern visade -7 grader. Usch vad kallt. Men man vänjer ju sig. Får se om vi får årets första snö imorgon, det är frågan om. Får se. Kan ju komma som regn eller snöblandat också. Gillar nog vintern, men inte alla stora fula vinterkläder man måste ha på sig. Ser ju ut som en michellin gubbe emellanåt. Visserligen är min ena läderjacka nog en vinterjacka, men problemet bara det att dragkedjan är sönder...Kommer nog aldrig att gilla vinterkläder. Några utebyxor äger jag knappt. Blir det minus 30 grader kanske jag måste tvinga på mig ett par utebyxor.
 
Vid den här tiden ifjol hade den första snön redan varit och farit. Brukar ju vara så. Den första snön smälter alltid bort. 
 
 
Känns som fredag idag, fast det är ju först imorgon. Får intala mig själv att det är så. Är ju ledig nu till söndag kväll så därför känns det som helg redan nu. Ikväll blir det nog en stund i snickeriet, eller rättare sagt, i föjset. Ska börja tillverka lite julklappar, hög tid för det. Dessutom håller jag på och målar en sak som jag köpte i somras men först nu har tagit mig tid att måla om. 
 
Hoppas ni alla har en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0