En gammal spegel

Speglar är nog en sak som jag inte kan få för många av. Svårigheten är bara den att hitta någonstans att hänga upp dem. För tillfället har jag ett flertal speglar som väntar på att få komma upp på väggen. Helst ska det ju vara gamla speglar, men ibland kan också nya falla mig i smaken. 
 
I föjset står just nu en gammal fallfärdig spegel och väntar på sitt öde. Rör man i den faller den nästan ihop. Den borde limmas ihop och kanske pustas lite. Har redan en likadan från förr, den är målad i vitt och spegelglaset är bytt flera gånger. Den här bruna spegeln har fortfarande sitt gamla glas kvar, och så hoppas jag det får förbli. Måste bara handskas varsamt med den så den inte åker i golvet. 
 
 
Kanske det får bli ett av vinterns projekt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0