Två lopptorg efter vägen till Tammerfors

På vägen ner till Tammerfors från Vasa har jag hittat två lopptorg som man nog kan ta sig tid att svänga in via. Det ena finns i Parkano och heter Torikirppu. Loppiset ligger bredvid Vasavägen till vänster sett om man kommer från Vasa. 
 
Adressen är följande: Toivolankatu 4, Parkano (bredvid Siwa).
 
(Bild lånad från nätet)
 
 
Skulle inte vilja besöka loppiset varje vecka, ett besök någon gång per år passar bättre. Har på känn att det inte byter saker där så ofta, fastän nog vem som helst får sälja där. Finns mycket samlar prylar samt möbler. 
 
En bit längre fram, inte långt från Tammerfors hittar du L.A. Kirpputori, också det till vänster om vägen om du kommer från Vasa hållet. Det är ganska stort, där finns något för alla, finns också möbler och lite dyrare saker. Ett lopptorg jag besökt ett flertal gånger under åren. 
 
Adressen är följande: Mestarintie 2 Hämeenkyrö.
 
 
Då jag surfade runt på nätet såg jag att det nog finns ännu fler lopptorg i Parkano, bara lite längre in i själva staden. Också i Hämeenkyrö finns det flera andra. Får nog bli en loppisrunda till de här trakterna igen, frågan är bara när.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0