En pärlhyacint i nygammal kruka

För någon dag sedan köpte jag en ny pärlhyacint. De är så fina, men håller tyvärr inte så länge inomhus i värmen. Utomhus vågar jag inte plantera några vårblommor ännu, de förra frös ju bort. Får väl nog vänta några veckor till innan jag köper uteblommor.
 
 
Först tänkte jag inte hitta någon passlig kruka, ville det skulle vara enkelt, bara en kruka att sätta ner hela blomman i, utan att behöva klotta med jord och sådant. I ett skåp hittade jag den här slattriga burken/skålen/krukan som jag tror jag köpt på en marknad på Stundars någongång. Har egentligen inte gjort så mycket med den, förvarat mynt och småsaker i den. Visst blev den perfekt som blomkruka?! Bara man inte vattnar så mycket så fungerar den bra, annars måste man nog ha en annan kruka inuti.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu ska jag far å köp pärlhyacinter å de e så vackra

Svar: Jo de e de :)
Caroline

2014-03-25 @ 13:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0