Snart dags för campingresa

Denna dag har gått åt till att planera kommande semesterresa. Resan som inte blev som den skulle pga av att en båt inte avgår. Men har planerat om lite. Oberoende så är det till Gotland vi ska åka. Ska bli så roligt. Jag var dit 2001, men planerade redan då att jag ska åka dit igen, var ju så fint där. Är främst naturen som lockar och alla fina kyrkor och andra fina gamla hus.
 
 
 
Här är en bild som togs 2001 då jag var dit med mamma och pappa. Är en bild på en rauk. Det finns ju mängder av raukar över hela Gotlands kust, ser framemot att få se mera av dem, de är så speciella.
 
 
Planeringen fortsätter. Bara jag skulle hitta den ena boken om Sverige skulle jag bli glad. Får väl fortsätta letandet hos svärföräldrarna, vet inte vart jag har lagt boken. Om jag inte lånat ut den åt någon. Vänligen hör av dig om du har lånat en Sverige bok av mig, alltså en bok om sevärdheter och liknande. Blir ju snart gråhårig av allt letande! 
 
Nåja, nog klarar jag ju mig utan boken också, har ju en annan. Och så finns det ju internet. Då jag planerar resor så planerar jag till punkt och pricka, alltså ganska så in i minsta detalj. Men det betyder inte att vi strängt måste följa planeringen, är bara lättare att ha allt till hands om man funderar över något. Internet på mobilen använder vi ju inte utomlands, blir för dyrt. Ibland kan det hända det finns gratis internet på någon camping, men det är inget att förlita sig på, bäst att ha de flesta uppgifter färdigt uppskrivna så går allt mycket smidigare. Börjar ju ha vanan inne. Detta blir tionde året vi campar tillsammans. Undrar hur vi ska fira det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0