Stockholm, de två sista dagarna av sommarresan

Vår sommarresa var dock inte slut med Gotland. Då vi kom över till fastlandet igen styrde vi kosan mot Stockholm igen en gång. Där tog vi in på Bredängs camping, som så många gånger förut, checkade in för två nätter. En bra camping, nära till tunnelbanan.

Första kvällen gjorde vi inte så mycket. Tog det lugnt och jag gick en vända ner till stranden bredvid campingen.

Följande morgon körde vi iväg till Uppsala. Förra året var bakluckeloppiset vid Ulva kvarn verkligen en succé, det här gör vi om sa vi då. Så i år var det en självklarhet att vi skulle dit. Gjorde dock inte lika många fynd som ifjol, men vad gör nu det.

Sedan åt vi varsin god hamburgare på MAX tillsammans med några andra hungriga.

Efter ett stopp vid loppisen vid Täby galopp for vi tillbaka till campingen. Sedan hoppade vi på tåget som tog oss in till city. Klockan var ganska mycket och så var det söndag så de flesta butiker höll på att stänga då vi kom, men Åhlens var öppet.

Bara för att vi var i Stockholm måste vi unna oss varsin latte vid Starbucks, någon gång ska ju vara den första. Men väl dyrt för min smak var det, men det var gott!

Följande morgon tog vi tunnelbanan in till stan igen. Vandrade från stationen i Gamla stan, igenom hela stan och till Djurgården och Nordiska museet.

Har aldrig förut besökt museet, så var riktigt intressant.

Då dagen var slut var också vår Stockholmsvistelse samt sommarresa slut. På kvällen var det dags att ta båten hem igen. Som vanligt var det en minnesrik och rolig semester. Vi gör det pånytt nästa år, eller ja, det blir väl nog ett annat resemål då. En bild på den legendariska plattan får avsluta vår sommarresa.