En natt i Nynäshamn

Söndagen den 6.7 började vi vår resa med att köra ner till Åbo.

Pausade i Merikarvia och drack kaffe. Jag tog mig en kort promenad.

Var nästan för varmt för att sitta flera timmar i bilen, men man ska inte klaga.

Från Åbo tog vi båten över till Stockholm. Båten kom tidigt iland följande morgon, så vi passade på att laga egen frukost på en parkering i Kungens kurva, några konstiga blickar eller leenden fick vi nog av några som gick förbi, men det bjöd vi på.

Efter att ha besökt Ikea och en del andra butiker fortsatte vi vår färd till Nynäshamn. På vägen dit hann vi med lite sightseeing på lite andra ställen också.

Följande natt sov vi för ovanlighetens skull i en stuga. Skulle upp tidigt följande morgon för att hinna med båten till Gotland så orkade inte börja lägga upp och ta ner tältet.

Nickstabadets camping var ett helt okej ställe med bra strand. Fanns dock ett minus, lång väg från vår stuga till wc:n. Dessutom måste man hoppa över ett högt staket eller gå långa vägar runt för att komma till wc:n, inte så bra planerat. Har fortfarande ett blåmärke på knä från att jag hoppade över staketet.

Hann sola och äta jordgubbar också.

På kvällen gick vi på sightseeing i Nynäshamn. Var en charmig liten småstad. Riktigt mysig.

Lite senare gjorde vi ett grillningsförsök, men fick ge upp, det blåste för hårt så gnistor flög åt alla håll. Fick steka yttrefilén i en kastrull på gasköket istället, men blev nog bra i alla fall, fastän det skulle ha varit gott med grillat.