Vårvindar i vardagsrummet

I vardagsrumssofforna är det för tillfället svart och vitt som gäller. Fick visst med ett litet gult inslag också inuti den runda kudden. Matchar dock inte de rödrutiga julgardinerna, men de ska ner någon dag. Har inte så bråttom med att få ner julgardinerna eftersom att byta gardiner inte är min favoritsysselsättning. Men före januari är slut ska de nog ner. 
 
 
Samtidigt som jag plockade undan julsakerna passade jag på att flytta runt lite andra saker. Tycker det blev så tomt utan julsakerna! Men får väl gå och gräva i något skåp så är det snart fullt överallt igen.
 
 
De flesta julblommorna börjar ha sett sina bästa dagar. Julstjärnan ovan är snart inte mycket att ha. Amaryllisen som jag köpte före jul har inte ens slagit ut, och nu har den torkat bort. Nåja, så går det ibland. Antingen vattnar man för mycket eller så blir det för lite. Dock lever julrosen ännu, den har inga blommor, och har inte haft det på flera veckor, men den växer och mår bra annars. Får se hur länge den hålls vid liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0