Tillbakablick 2013 Januari-Mars

JANUARI
 
Året började lugnt. En vacker dag var vi ut till Lillö. Snö hade vi också gott om.
 
 
Några tulpaner fick pigga upp inomhus, vilket Molly också uppskattade.
 
 
Såg lo spår i snön.
 
 
Var och hälsade på Tea och lilla Casper.
 
 
Blev bjudna på sjörövarparty.
 
 
Lite vårblommor fick flytta in i köket.
 
 
Fyndade på loppis.
 
 
Var på Revy till Smedsby.
 
 
Äntligen fick vi köpt en ny tvättmaskin och en torktumlare som jag länge saknat.
 
 
Månaden avslutades med ännu mera snö.
 
 
 
FEBRUARI
 
Firade mammas födelsedag och lekte med William.
 
 
Var på en auktion och fyndade en hel del, både stora och små saker.
 
 
Hade sjukt i ryggen och var sjukledig en vecka. Underhöll mig själv med några bra serier.
 
 
Bjöd svärföräldrarna på sniglar, var första gången jag åt sniglar men vet inte om jag gör om det.
 
 
Några fräscha vita tulpaner fick pigga upp humöret.
 
 
Gjorde en spontan utflyckt till Kärkkäinen.
 
 
Hade vintersemester en vecka och förde saker till loppis.
 
 
Var till Vörå och vaccinerade katterna.
 
 
Firade Alla Hjärtans Dag med mat på Pancho Villa.
 
 
Tog en tripp över till Umeå.
 
 
Efter en vecka sjukledigt och en veckas semester återvände jag till vardagen. Boendet hade flyttat under tiden jag varit borta och det var dags för helt nya rutiner på jobbet. Var en jobbig tid.
 
Johnny fyndade ett biljardbord på Findit.
 
 
Månaden avslutades med förkylning och fint väder.
 
 
 
MARS
 
 

Månaden inleddes med snöyra.
 
 
Bakade en ny sorts bröd Oopsies. Vi började på allvar äta efter LCHF metoden.
 
 
Hong Kong öppnade en butik i Vasa och vi hade besök av Linda, Göran och lilla Isac.
 
 
Köpte nya skor och mamma stickade en pippitröja åt mig.
 
 
Tog en avkopplande morgonpromenad i solen.
 
 
Hoppade i bilen och for till Tammerfors för 3 dagar. Var på Amaranthes konsert, gick på loppis, simmade vid Eden i Nokia och mycket annat roligt hann vi med.
 
 
Firade min syster Ulli som fyllde år. Katten Ronja var dock inte på festhumör.
 
 
Gjorde en utfärd tillsammans med Malena, Sebastian och Sofia. Gick över isen till Malenas villa.
 
 
Gjorde ett påskägg som faktiskt blev riktigt fint.
 
 
Sedan blev det påsk med allt vad det innebär.
 
 
Påsken får avsluta mars månad och sammanfattningen av januari till mars. En annan dag ser jag tillbaka på april-juni.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0