Nyårsafton 2013

Det har blivit en tradition att bjuda in Mia och Tomi på mat på nyårsafton, detta år var inget undantag. Till förrätt blev det gratinerad hummer och västerbottenost paj.
 
 
Huvudrätten bestod av rökt kalkon, vildsvinskorv, grönsallad, potatissallad, rödbetssallad, skagenröra, mozzarella och tomat med basilika, knackkorv, savoykål-bacon röra, gravad lax samt senapssill. 
 
 
Till efterrätt blev det kaffe samt ostkaka med grädde och jordgubbssylt. Det var dock för gott för att jag skulle hinna ta en bild på det.
 
Efter maten blev det speldags. Flera varv Blokus och ett parti Ticket to Ride.
 
 
Mitt i allt kom jag på att vi skulle fara till Målarbackan och skjuta raketerna, så det gjorde vi. Vädret kunde ha varit bättre, det regnade, men såg nog någon raket ändå, men ingen raket fastnade på bild. Några tomtebloss hade vi också sökt fram.
 
 
Efter raketskjutandet var det dags för kaffe igen. Tolvslaget på Skansen fick avsluta nyårsfirandet.
 
 
 
Tack för 2013. Hoppas 2014 blir ett ännu bättre år.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

va fint du had laga o god mat.God fortsättning på 2014

Svar: Tack! :)
Caroline

2014-01-01 @ 12:01:30
Postat av: malin

Gott nytt år! Ps. Jag har utmanat dig på min blogg!
http://www.sweetlifeofmalins.com/2014/01/11-saker.html

2014-01-01 @ 14:24:25
URL: http://sweetlifeofmalins.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0