Kommunalt vatten inkopplat

Så hade man arbetat färdigt för idag. Blev en lite annorlunda dag då jag fick fara till ögonläkaren med en klient, på samma gång fick vi ju ta en kaffe på stan också. Tror vi båda var nöjda med utfärden. Får bara hoppas man inte dragit på sig någon spysjuka, är nämligen flera på jobbet som drabbats av den. Mår lite konstigt just nu, men kan hända jag bara är trött också. Får se. 
 
Ute på gården händer det saker. Hade lite problem med att ta mig upp till huset då jag kom hem, fick parkera på gräsmattan nedanför huset. 
 
 
Vi får nog lov att så lite ny gräsmatta, men det är inte så farligt, vi är ju vana att så gräsmatta var och vartannat år. Dessutom kunde det ju vara värre. Är inte så stort område det är fråga om.
 
Det kommunala vattnet är nu kopplat så kanske det gäller att se upp ifall rören börjar gå sönder av vattentrycket nu? Tror det borde vara högre vattentryck i det kommunala vattnet. Men man får hoppas på det bästa, att inget händer. I längden är det nog bättre med det här vattnet än källvattnet, men skadan kan ju redan vara skedd i rören (att rören redan är femföre att gå av pga att källvattnet har frätt sönder dem). Så gäller nog att ha ögonen öppna ifall det börjar rinna vatten någonstans. 
 
 
Sist och slutligen skulle det ha varit en bra idë att ta kommunalt vatten före vi flyttade in, men nu blev det så här. Nu ska vi tro att det här fungerar bättre och att våra rör tycker bättre om det kommunala vattnet. Frågan är, smakar vattnet bättre eller sämre? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0