Partylite

Igår kväll var jag på Partylite till Ulli. Hade redan på förhand bestämt att jag inte skulle köpa något, men att se på saker kostar ju ingenting. 
 
 
Jag tycker ju nog om ljus och ljuslyktor, men den här gången fanns det faktiskt inget som jag riktigt skulle ha velat ha, kändes ganska bra det, att inte behöva köpa något. Har nog en del Partylite saker, en del saker har jag fått, andra har jag fyndat billigt på loppis.
 
Visst fanns det fina saker, men genast jag ser priset aktiveras min loppis hjärna och säger att jag kan hitta billigare varianter någon annanstans. Är väl miljöskadad, eller så har jag bara gått för mycket på loppis. Är samma sak då det gäller kläder, köper inget från butiken före jag kollat loppis. Eller kanske det heter miljömedveten? Bättre att köpa begagnat än att köpa nytt.
 
 
Kom dock inte hem tomhänt, vann två ljus i lottdragningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0