Arabia stekfat

Idag blev det gymmet med Ulli. Före gymmet var jag via stan efter ett gammalt Arabia stekfat som jag ropat in på nätet. Var samma blommor på fatet som på några tallrikar som jag har från tidigare. Billigt var fatet också så var bäst att slå till då jag aldrig sett ett sådant fat förut. Fatet är väl från 40-talet skulle jag tro.
 
 
Då man ser tallriken och fatet bredvid varandra ser de kanske inte riktigt likadanna ut, men det är bara den blåa färgen på stekfatet som är lite blek annars är de nog lika.
 
Nu är det pizza pågång, får hoppas det blir gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har ett sånt bullafat från min mammas men det har blivit så blekt med tiden

2014-02-14 @ 18:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0