Julrosen

Nu är den inhandlad, julrosen alltså. Fast egentligen är det Johnnys, var snäll och gav den åt honom. Men det var nog jag som planterade den, så vi får väl säga att det är vår gemensamma. Misstänker det blir jag som får vattna den också. Skulle vara fint med någon julros på yttertrappan, men då vädret är så ombytligt ibland. Julrosen tål ju kallt väder, men hur kallt? Dessutom skulle jag glömma att ta in den till natten om de lovat en extra kall natt. Är nog bäst att ha den inomhus ändå.
 
 
Har någon av er testat att plantera en julros utomhus? Hur sträng kyla tål de egentligen?

Kommentarer
Postat av: Linda

http://www.blomsterlandet.se/Tips-och-artiklar/Tips-och-artiklar/Inne/Krukvaxter/Blommande/Julros-blommar-i-sno/

Kollade upp julrosen här tidigare en gång för min sambos mommo frågade om jag kan kolla hur den skulle klara sej om hon planterar ut den sedan i vår.

2014-12-07 @ 17:35:33
URL: http://linzun.blogspot.fi/
Postat av: Anonym

japp har många julrosor där ut om de inte hinner blomma till jul så blir det ganska snabbt på våren.bara lätt granris över så inte snön trycker ner dem inget annat.

2014-12-07 @ 19:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0