Squashrullar med parmaskinka och ricotta

Här kommer dagens middagstips! Igår ville vi prova på någonting nytt så tog fram kokboken och så blev det detta.
 
Du behöver följande till 4 portioner:
 
2 squasher
1 msk olivolja
salt och svartpeppar
50 g pinjenötter (vi använde cashewnötter istället)
250 g ricottaost
½ kruka hackad basilika
1 krm salladskrydda
100g lufttorkad parmaskinka
 
Sätt ugnen på 200 grader. Skiva squashen på längden. Hetta upp en stekpanna med olja och stek skivorna på båda sidorna. Strö på salt och peppar. Rosta nötterna i en stekpanna, krossa dem sedan. Blanda ricotta, nötter (spara lite till garnering), basilika och salladskrydda. Fördela ricottasmeten på squashskivorna och lägg på en skinkskiva. Rulla ihop och lägg i en ugnsfast form. Strö över nötter och gratinera i ugn i 20 minuter.
 
 
Var roligt att testa något nytt och annorlunda. Nästa gång tror jag vi testar med bacon istället för parmaskinkan.
 
Smaklig måltid!
 

Kommentarer
Postat av: Berit Nilsson

Hej Caroline!
Länge sen jag kommenterat, men nu blev jag så glad över alla dina fina naturbilder, du är jätteduktig att fotografera vill jag säga! Receptet med squashrullar skall jag prova men tror jag sätter dem direkt i ugnen utan att steka dem före, skall pröva det. Så tråkigt med din sjuka rygg men glad att du hittat en bra massör, lycka till i forts! Hälsningar till er alla i huset från er vän Berit.

Svar: Hej, roligt att du hör av dig! Hur är det med dig då? Jo är inte trevligt att ha sjuk rygg, men får ju hoppas det blir bättre snart. Hoppas dina squash rullar blir lika goda som våra. Ha det bra! Ps. Molly o Whiskas hälsar också :)
Caroline

2013-11-03 @ 09:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0