En ljusstake

Det är inte advent riktigt ännu, men vad gör nu det. På bordet står nu en ljusstake i alla fall. Fast det är inte en vanlig ljustake, utan en mer modern variant. Har fyndat den på loppis, fast jag nog säkert skulle ha kunnat göra en själv. Tre euro tyckte jag dock var ett billigt pris, materialet för att laga en egen kostar nog mera. 
 
 
Det enda jag stör mig på är att den längsta "ljusstaken" är lite väl hög i jämförelse med de andra. Ska nog ta och kapa av den lite i något skede.
 
 
Vill ni göra en egen behövs alltså detta: 4 st träklossar i olika längd, valfri färg, 4 st småa plåtformar samt 4 skruvar att skruva fast formarna med.
 
 
Man kan ju använda den som en adventljusstake, alltså först tända ett ljus den första advent osv. Jag har dock andra planer för årets adventljusstake, så den här blir nog bara en av alla andra ljusstakar och ljuslyktor i huset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0