Auktion i Jakobstad 19.5.2013

Var på auktion till Jakobstad idag. Det var antikbutiken "Antik Loveret" som hade auktion på sitt lager. Auktionen hölls vid Jakobstads museum, inne på gården. Förutom auktionen hölls också Museikarneval med ett flertal hantverkare och andra aktiviteter. 
 
 
Var verkligen en varm dag. 26 grader varmt och klart solsken. Hann nog bli lite röd här och där då jag satt i solen i 1 timme och 15 minuter. Johnny hade inte tålamod att vara på auktion så han var till Biltema i Kokkola istället. Vi for sedan vidare till en s.k. auktion i Munsala, men det var ingen auktion att tala om, lite saker och bara skräp, så for direkt hemåt. Om vi vetat att det inte fanns något att se i Munsala skulle vi säkert ha varit längre i Jakobstad. 
 
Jag fick åtminstone det jag ville ha. En hel hög med randiga kuddar, eller rättare sagt fyra stycken. På köpet kom också en hel hög med dukar. Lådan med dukarna samt tre kuddar betalade jag 20 € för. En enskild kudde fick jag för 5€.
 
 
Var nog en lyckad auktionsdag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0