Auktion i Västervik och Karkmo 13.7.2013

Igår var det fem stycken auktioner här i trakterna. Jag besökte tre av dem. Började med att fara via Koskö. Där fanns nog mycket fina saker, men var ju förstås intresserad av att se vad de hade på de andra auktionerna, så for vidare till Västervik. Sällan det ordnas auktioner i byn som jag vuxit upp i så måste nästan fara dit bara därför. Fanns inte riktigt så mycket saker där som jag trodde det skulle finnas, men en sak ropade jag in. 
 
 
Fortsatte sedan vidare till Karkmo där Johnny var. Där gick auktionen trögt framåt, men gjorde en del småfynd.
 
 
De här sakerna kom jag hem med:
 
 
Fyra lådor med tidningar från 20-,30-,40- och 1950 talet. Intressant läsning! Tre lådor med gamla flaskor samt en gammal kagg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0