Får väl lära mig att sy

För en tid sedan var vi på en auktion och där gjorde jag ett verkligt fynd. Ville ha en symaskin samt en overlock (hade ingendera från tidigare, kan ju vara bra att ha en symaskin ibland). De båda maskinerna ropades ut tillsammans med en hel del annat och jag vann budgivningen.
 
Som tur kunde Johnnys arbetskompis föra hem alla saker till oss i sin paketbil, vet inte annars hur vi skulle ha fått hem allt. Tack för det! Var förutom symaskinerna, sex lådor fulla med alltmöjligt samt en del möbler. 
 
 
Måste bara lära mig att sy nu då. Vet inte hur mycket kunskaper som finns kvar från högstadiet, möjligen raksöm ska jag väl klara av att sy. Har på känn att Johnny till och med är bättre på att sy än vad jag är (han fick ju iträdd alla trådar i overlocken). Får väl börja med att sy något kuddöverdrag eller liknande någon dag då andan faller på.
 

Kommentarer
Postat av: linda

du kan ju alltid be Johnny "visa"/lära" dig och så råkar du bara ti "glömma" det varje gång du väl ska sy... så på de viset får du ju Johnny ti vis dig varje gång= sy... ;D

Svar: haha, jå måst försöka med de :)
Caroline

2013-02-14 @ 14:22:57
Postat av: Berit Nilsson

Men vilket jättekap du fick med de två symaskinerna, lycka till! Du lär nog dig sy bara du börjar på. Och så har du ju mamma som kan visa dig också.
Intressanta fynd du och Johnny gjort på dessa många auktioner ni besökt, men det tar mycket tid, men ni spar ju också pengar då ni får massor av dem så billigt.
Ha en härlig vårtid med fågelsång och tussilagon mm. Varma hälsningar från Berit!

Svar: Jo det var nog ett fynd! Har inte tagit mig tid att sätta mig ner och sy något ännu, men den dagen kommer väl. Ha det bra du också!
Caroline

2013-05-08 @ 19:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0