Synd om Molly

Ringde veterinären. Fick fara iväg till Laihia då dejourerande veterinären var där. Hon såg på tassen, men fick inte se så mycket innan Molly började sträta emot och morra. Därför måste hon sövas ner (finns det inget mindre drastiskt sätt, typ lokalbedövning?). Då kunde man se att hon hade ett sår vid ena trampdynan, men var mycket svårt att se före hon rakade bort lite hår. Var alltså inga farliga saker. Fanns heller ingen sticka eller annat i såret (som tur var). Molly fick dessutom lite antibiotika. Borde nog kunna gå ordentligt om ett par dagar sa veterinären. Nå det var ju bra.
 
Tur att det inte var något farligt. Oroar mig alltid för katterna, är det något med dem vill jag genast till veterinären, men är det något med mig själv drar jag mig för att fara till en läkare :). 
 
 
Efter några timmar borde hon vakna upp så ska väl sitta och vänta på det nu då. Bäst att se till så hon inte vinglar uppför trappan sedan :). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0