Gammalt skåp

Idag har vi fört in flera maskiner och andra saker i föjset, fast det ännu inte är tömt på saker som ska in i huset. Tog traktorn till hjälp då det var så tunga maskiner och tur var det för jag ville inte bära några tunga saker över gården.

Tog också ner skåpet skåpet som jag ska renovera från väggen i verkstan. Efter lite, eller ganska mycket övertalning fick jag hjälp att bära ut det. Var inget trevligt jobb då hela skåpet var fullt, och då menar jag fullt av skit. Riktig skit alltså. Var skit från svalorna som bott där i flera år och säkert lite möss-skit också. Usch blä! Hade nog en halsduk för ansiktet då jag sedan sopade rent skåpet, men känns nog som om jag har damm i halsen ännu.



Ena brädan i bakstycket lämnade fast i väggen för skåpet var fastspikat i väggen, tror nog det blir att sätta en ny bräda dit för den såg ganska äcklig ut den som lämnade i väggen.

Krävs nog åtskilliga timmars arbete innan jag kan bära in skåpet i vardagsrummet, men det behöver ju inte bli färdigt idag heller. Har hela sommaren på mig. Nu är skåpet åtminstone nerlyft (som jag tjatat om i säkert ett år), så nu kan jag börja putsa och fixa det när helst jag har lust.

Finns nog dörrar och lådor till skåpet också. Den ena dörren lagade jag i vintras på snickarkursen då skåpet saknade en av dörrarna. Lådorna ska också rengöras och putsas, annars var det inget större fel på dem. Har en övredel till skåpet uppe på föjsvinden. Det är ett skåp med glasdörrar. Tror att de hör ihop men har inte testat ännu. Ska bli intressant att ta ner det någon dag och se om de passar ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0