Skogspromenad

Tyckte det var passligt väder för en skogspromenad. Gick en sväng uppåt skogen, gick längre bort än förut dit jag aldrig varit förr. Blev nästan rädd att jag skulle gå vilse, men jag har nog ganska bra lokalsinne i alla fall. Trodde nog jag skulle se en björn eller någon älg, men tydligen såg jag så farlig ut så de blev rädda och gömde sig.





Fanns hur mycket blåbär som helst i skogen, men de få jag plockade blev nog genast uppätna. Onödigt att plocka då man inte använder bären sen heller.

Var ju egentiligen ut på kantarell jakt, men jag visste ju redan då jag gick ungefär hur det skulle gå. Hittade 1 stor och 1 liten kantarell. Blir inte precis nån sås av 2 st kantareller. Förstår inte var folk hittar kantareller? På torget?? Drömmen skulle ju vara att hitta mer än 2 kantareller per år. Dessa 2 kantareller hittade jag helt på måfå, men det är nog svårt att hitta kantareller då man inte vet var man ska söka.





Var en uppfriskande promenad. Får se nu bara hur många älgflugor jag hade med mig hem, har nämligen redan hittat några i håret!

Kommentarer
Postat av: mamma

vilka fina skogsbilder!!

2011-09-08 @ 17:40:16
Postat av: Caroline

Tack!

2011-09-09 @ 08:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0