Grundmålning på vinden

Nu är det grundmålning som pågår på vinden, samt lite spackling. Jag och Jussi har målat medan Johnny har spacklat.





Nu måste jag vänta tills resten av väggarna är slipade innan jag kan måla mera. Men nu är åtminstone väggarna i ena sovrummet samt storskrubben grundmålade.

Ska också tvätta av en till stockvägg och lacka den, blir nog genomskinligt lack på den också. Tror sist och slutligen att det blir genomskinligt lack på alla stockväggar som lämnar fram, men är inte säker ännu. Men som sagt, om jag lackar dem med genomskinligt lack kan jag måla dem vita senare om jag så vill, men målar jag dem vita nu kan jag inte lacka dem med genomskinligt lack senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0