Tapeter...

Var till Prisma och såg på tapeter. Först då jag hade ögnat igenom ett antal tapetböcker tyckte jag att de inte hade några tapeter alls som skulle passa oss, men då hittade jag en mapp med Sandudds tapeter - På mormors tid. Där hittade jag flera fina tapeter. Därifrån valde vi ut några som vi skulle kunna tänka oss bl.a. dessa:



Syns inte så bra, men det är små mönster på de vita ränderna. Vet ännu inte var den här skulle passa.




Dessa tapeter vit samt mörk med medaljonger ska vi ha i vårt sovrum där nere. Tre väggar blir vita och en mörk. (Johnny måste ju ha något att säga till om också) :) Dessa tapeter påminner ju om den tapet som fanns i rummet tidigare bara att den var lila.


Den här tapeten skulle kunna passa i vardagsrummet...eller i ett sovrum...

Johnny hittade en lite mer modern tapet som jag också tyckte var ganska snygg...



Den här på en vägg och resten av rummet vitt, skulle nog bli ganska snyggt...frågan är bara vilket rum? Möjligen mittersta rummet på vinden...

Dessa var ju bara de tapeter vi hittade på Prisma. Ska fara in via några andra ställen och se också, men sovrumstapeterna är nog nästan till 100% bestämda. Borde dock välja ut tapeterna till övrevåningen först... Usch man blir ju riktigt snurrig av alla valmöjligheter, enklast vore ju om vi målade alla väggar vita, men det skulle nog bli ganska tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Tapeten du visar med de blåa blommorna, vet du namnet på den? O vem det är som har gjort den? Förstår att det var längesedan du tittade på den, men jag blev väldigt sugen på att ha den i huset jag precis köpt om det fortfarande går att få tag på den.
Med vänlig hälsning Nina

Svar: Hej! Tapeten borde ingå i Sandudds tapeters kollektion "På mormors tid" (om jag inte minns helt fel). Vi köpte den via Prisma i Vasa, men sök på Sandudds tapeter så finns de säkert till salu på andra ställen också. Speciellt dyra var de inte heller :)
Caroline

2012-09-03 @ 10:19:32
Postat av: Nina

Tack snälla för ditt svar!! Mycket uppskattat :)
Mvh Nina

2012-09-03 @ 17:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0