En trevlig dag i Jakobstad och Purmo

Dagen har spenderats i Jakobstad och Purmo. Sofia kom efter mej och så for vi till Malena i Jakobstad. Sedan for vi tre vidare till Purmo där vi besökte Lunda Gårds butik, jag gjorde inga fynd men Malena köpte bl.a. en stol.





Sen for vi till ett gårdsloppis som jag sett om på findit, men där fanns inte mycket att se. Alla möbler stod det ej till salu på. Sedan körde vi lite kringelkrokar innan vi var framme i J.stad igen. Var via Sunds trädgård, där inne i butiken fanns fina inredningssaker, men inte heller där hittade jag något som jag behövde. Såklart måste vi ju också fara till det vanliga loppiset och där hittade jag en korg som jag har tänkt lägga klädnypor i.

Till sist var vi så hungriga så vi gick och åt god mat, för mej blev det pepparbiff. Till efterrätt blev det en pehmis köpt på torget. Tog bilen och körde något kvarter och gick och åt våra glassar i skolparken där det blommade för fullt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0