Äventyr i diket

Slutade jobbet kl.9 och for till frissan, blev nog ganska nöjd med resultatet, men kunde ha varit lite mera guldaktigt, men det får bli nästa gång.

Blev snål på glass på vägen hem så svängde in via stormossen parkeringen där de säljer glass. Stannade, stängde av bilen, gick och köpte glass. Det hela tog väl ca.1 minut. Då jag vänder mig om för att gå tillbaka till bilen kan jag inte tro mina ögon, VAR ÄR BILEN???? Fick dock snabbt syn på den i diket lite längre bort. Jaaa, nog ska man då lyckas med allt. Borde väl stanna hemma och inte köra alls. Jag hade tydligen inte haft i nån växel och inte satt på handbromsen. Det var en liiiiten liiten nerförsbacke där jag parkerat, såg jag efteråt. Det blev inga synliga skador på bilen så det är ju huvudsaken. Vill ju inte ha mera utgifter just nu. Var dessutom just och just att bilen inte hade tagit i en sten på sidan av diket, ibland har man lite tur. 





Jag blev så chockad så jag har nog inte varit med om nåt liknande. Men värre skulle det ju ha varit om jag faktiskt kört i diket i hög hastighet. Glass-pojken fick komma med och se hur det var med bilen, men sedan stannade en annan man som hjälpte till lite med att ta reda på vem man skulle ringa för att dra upp bilen, för att köra upp den gick ju inte. Bärgningsbilen var snabbt på plats och allt gick smidigt. Det var nog tur också att bilen inte vinkat på sidan för den stod ju nog farligt snett. Polisen körde förbi, men stannade då de såg bilen i diket. Jag förklarade hur det hela gått till så då sa de att det blir bara en muntlig varning, och tur var nu det!

Nu ska jag nog ta det lugnt resten av dagen, inte köra någonstans i alla fall :)
Trackback
RSS 2.0