Auktion i Malax

For på auktion med Johnny, Mia kom också med. Fyndade en del saker, men inga stora fynd. Mest lite impulsköp.



De hade nog mest skräp där, men nån fin möbel fanns det nog. Dock hade de bottenpriser på de dyraste möblerna, vilket jag inte tycker man ska ha på en auktion. På en auktion ska det gå att fynda möbler för en struntsumma om man har tur. Fanns ett skåp med vacker blomstermålning på som säkert var från mitten på 1800-talet, men botten var så sönder ruttnad att det skulle ha varit svårt att renovera det. Synd, för annars var det så fint.



Fint hus! Har varit dit på en auktion förr en gång också, för nåt år sedan då jag köpte gungstolen som jag sedan renoverade.

Som sagt jag köpte ju nog några saker.

Ett litet utebord. Har varit utan ett bord brevid solstolen, så nu är det problemet fixat! :)


Dagens bästa köp. Ett täcke/bolster/påslakan, eller vad man nu ska kalla det. Är bara att sätta i en tunn madrass och lägga ovanpå kökssoffan. Som jag har letat efter ett passligt tyg till soffan!


Hög med dukar, gardiner och lite annat smått och gott som jag köpte. Ville ju ha en sak i lådorna, men fick ju med lite annat på köpet. Så nu har jag flera uppsättningar med gardiner till föjset, samt ett par till lekstugan!


Ett litet sött förkläde


En fin gammal mjölpåse, tyvärr med fläckar. Ska försöka tvätta den och se hur den blir. Skulle bli ett fint kuddöverdrag! Annars får den väl bli en inredningsdetalj där ute.

På vägen från auktionen var vi in via Åminne. Var så fint väder och vattnet såg så lockande ut att man skulle ha velat ta sig ett dopp!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0