En tisdag

Vaknade upp med en sjukling här hemma. Johnny påstår att han har feber, så han har väl det då. Fast nån termometer har vi inte för den har jag misstat bort. Om han säger att han är sjuk så måst han nog vara det för det är inte ofta han påstår att han är sjuk. Jag tycker ju ibland att jag är mer eller mindre sjuk hela tiden, men han klagar aldrig på sin krämpor.

Har just skottat hela gården, var drivor lite här och där. Har dock vägen kvar att skotta. Där var det många drivor. Måste också skotta bort snön som plogbilen sprutat in på vår infart. Men nu ska jag vila en stund. Blev så kallt om benen så de är alldeles illröda, men får väl skylla mig själv som inte klär på mig mera kläder. Men då tycker jag ju inte om vinterbyxor heller.

Medan sjuklingen sover i sängen så får jag väl ta och spela lite Sims, det är iallafall lite tystare än att se på tv. Inte lätt det här då en vill sova och en annan vill göra nåt annat då vi bara har ett stort rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0