Skräpplockning och fynd

Håller på och leker arkeolog på gården, ja nästan iallafall! :) Är så intressant att gräva i den gamla slaskhögen, speciellt nu då det grävts fram så mycket saker. Har plockat bort skräp ifrån jordhögarna som grävdes igår och nu ser det redan mycket bättre ut. Fyra timmars arbete blev 5 stora sopsäckar med SKRÄP!


Här ser man ganska bra hur mycket skräp som finns i högen bakom gäststugan...


...här ser det redan lite bättre ut, men MYCKET arbete återstår.

Blev nog förvånad då jag hittade en HEL arabia kaffekopp i skräphögen, inte ens ett nagg hade koppen! Sedan hittade jag också en gammal häftig flaska (plus hundratals porslin och glas skärvor).



Blev så glad då jag hittade en HEL kopp! :)



Den fina flaskan!

Nu måste jag väl nog äta nånting om jag ska orka vara sakletare resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0