Valborgsmässoafton

Har jobbat 8-16 idag. Var en ganska bra arbetsdag förutom att det blev lite stressigt i slutet då vi inte hittade nån tändare eller tändstickor att tända grillen med. Blev så att vi måste fara och köpa för att få igång grillen.

Var på ganska bra humör tills jag kom hem och fick reda på att lindon vår vad sådd. DEN SKULLE JU INTE SÅS I ÅR!!!  Vet inte hur många gånger jag talat om det i vinter, dock inte med han som sår. Jag vill kunna använda vår åker plätt till vad jag vill. Om jag så vill elda upp skräp så ska jag kunna göra det där mitt på, men nu går ju inte det. Det som var bra var ju dock att det var utstakat ett litet potatisland åt mej, så det är jag glad för. Måste väl tränga ihop det så jag får mina grönsaker dit då också, hade nog tänkt ha ett skillt land för dem. Hade huvudvärk då jag kom hem från jobbet, men nu blev det ännu värre. Men nästa år ska det med 100% säkerthet INTE sås något annat än potatis och grönsaker på vår lindo, ja möjligtvis lite gräs då.

Annars så är ena gaveln färdigt brädfodrad (dock inga ribbor på ännu). Nu håller de på med sidan mot vägen. Börjar se så bra ut, mera gammaldags än förut :)




Har ledig kväll och är ledig imorgon, skönt och välbehövligt. Var är semestern då man skulle behöva den?! :) Blir en lugn kväll. Fick just inbjudan att fara till Johnnys föräldrar senare ikväll, får se hur vi gör. Imorgon blir det väl en sväng till stan och förstamaj torget, traditionsenligt som varje år. :)

Trackback
RSS 2.0