Plastpåsar och mera plastpåsar

Blev att spackla soffan istället för att skrapa bort all färg. Nu ska det torka tills imorgon och då blir det ett till lager spackel. Sen ska den slipas och sen målas.

Mamma och pappa var hit en sväng idag. Pappa kom på att kolla oljan i min bil, där fanns det inte mycket olja. Så Johnny fick köpa. Testade att vara ut och köra en sväng. Ingen lampa började lysa på instrumentpanelen. Men sen när jag startade bilen igen så började lampan som inte ska lysa att lysa. Så det var inte lite olja som var felet. Har tydligen en lampa sönder också, antingen hel eller halvljus (vilken vet jag inte), så kan det vara därför den där lampan på instrumentpanelen lyser? Får väl se på måndag vad de säger vid Opel.

Kvällen har återigen ägnats åt att rensa upp plastpåsar och annat skräp vid den blivande uteplatsen. Kommer väl att drömma mardrömmar om äckliga plastpåsar inatt. Nej usch! Tur att jag inte ska gräva upp hela slaskhögen. Höll andan så mycket så jag emellanåt måste gå en bit ifrån för att kunna andas ordentligt. Hoppas det inte finns nån sorkfeber i jorden. Fyllde en 10 liters sopsäck med främst gamla slemmiga plastpåsar, några järnbitar, smöraskar, snusdosor, ölburkar, deodorantburkar och annat skräp. Då grävde jag dessutom inte på något stort område. Skulle väl bli minst 100 stycken tioliters plastpåsar fulla med skräp om man skulle städa upp allt.

Nu har vi just varit i bastun. Skönt att få tvätta av sig all smuts efter trädgårdsarbetet. Nu ska vi se lite på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0