En dag i Stockholm i maj?

Sitter och funderar om man ska fara på en dag till Stockholm kryssning i maj. Egentligen skulle jag vilja fara till Paris eller London, men det är så dyrt (fast det kostar nog att fara till Stockholm också). Är väl nog så att jag inte vill flyga någonstans, har lite skräck för det och så har jag ju bara flugit nån enstaka gång, senast för 9 år sedan. Skulle kunna fara på "sveriges båtarna" hur många gånger som helst, jag tröttnar aldrig! Har alltid tyckt om stämningen och att bara sitta och titta på folk. MEN en kryssning där jag inte får gå iland och shoppa i Stockholm far jag inte på (och har aldrig varit på heller)!




Hittade en resa med Svanbäcks bussar som låter bra. Skulle vara skönt att inte ta bilen nångång också.

MaskinExpo i Barkarby –
eller En dag i Stockholm

Fredag - söndag 20 – 22.5.2011

DAG 1
Uppsamling av resenärer och körning ner mot Åbo med lämpliga pauser längs med vägen. Viking Line m/s Isabella avgår kl. 21:00 och vi inkvarterar oss i B2P- eller B4-hytter.

DAG 2
Vi kommer i land i Stockholm kl. 06:30. Hotellfrukost någonstans nära för de som vill. Vi kör nu vidare mot Barkarby till Nordens största mässa för entreprenadbranschen!

De som så önskar kan stiga av i Stockholm och tillbringa dagen i centrum med shopping, bad eller t.ex. museibesök. Efter mässan kör vi (ev. via centrum) till Viking Lines m/s Amorella som avgår kl. 20:10. Vi inkvarterar oss i B2P- eller B4-hytter. Buffé ombord på båten.

DAG 3
Vi kommer i land i Åbo kl. 07:35 och startar genast alla är i bussen och åker hemåt.
Hemma på eftermiddagen.

PRIS
190 € / person
Grupp: minst 25 personer

I RESAN INGÅR
- busstransport i 50-pers. turistbuss
- yrkeschaufför
- Viking Line biljetter t/r
- buffé på returen
- hotellfrukost på lördag morgon
- hyttplatser i B2P- eller B4-hytter t/r

I RESAN INGÅR INTE
- reseförsäkringar
- reseledare
- enkelhyttstillägg
- mässbiljett

Skulle ju kunna vara min födelsedagspresent åt mig själv. Tror ju inte nån annan betalar ;)

Så Mia, kanske ni kommer med också?! :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Kyllä varmasti tullaan, jos saadaan koirat jonnekkin!! oi, ihanaa!!

2011-04-04 @ 19:10:39
Postat av: Caroline

Låter bra! :) Får tala mer om det på lördag. Måste säkert boka resan snart isåfall :)

2011-04-04 @ 20:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0