Effektiv förmiddag

Tycker jag har varit riktigt effektiv hittills idag. Har i all hast städat ur vaggan som var överfull av skräp och diverse saker, mest julsaker och olika broshyrer. I bottnen hittade jag mina julgardiner som jag köpte i januari förra året på rea, de väntar fortfarande på att köket inne i huset ska bli klart! Hittade dock ingen oljeburk där. Fortsatte letandet och sökte igenom hela föjset, men hittade inte burken.

Gick in i huset. Tyckte det var så råddigt där så började städa, förde bort skräp till grovavfallsroskisen, så den blev proppfull. Fortfarande finns det mycket skräp inne i huset, men lite bättre blev det nog. Jag hittade till och med oljeburken jag sökte efter!! Längst ner i en låda! Tur att jag kom på att städa.

Bar in vaggan i huset, där får den vara nu. Var bara i vägen i föjset. Så nu har jag möblerat om lite, men bara lite.


Bar ut vaggan och satte dit en stol istället. Stör mig dock på de båda pafflådorna, men har ingen annanstans att sätta dem, så de får stå där.


Då jag tog bort stolen ser man bordet mycket bättre. Var nog ett bra auktionsfynd, så fint! Var väl två somrar sedan jag köpte det om jag inte minns fel...Och det här bordet ska jag INTE måla vitt!

Johnny har också varit lite effektiv och fortsatt bygga på bastun. Idag har han börjat med att sätta belysning bakom ryggstöden.

 
Trackback
RSS 2.0