Inga dammsugarpåsar :/

Nu har jag tvättat 2 maskiner med kläder, renbäddat o haft ut madrass täcken o kuddar på vädring, fört ut 2 påsar med skräp, plockat upp här inne, diskat, torkat damm och nu tänkte jag dammsuga. MEN kom då ihåg att dammugarpåsen som är inne i dammsugaren är sönder o måste bort och jag har ingen ny att sätta dit! Så nu kan jag inte dammsuga :/ Måste fara o köpa nya påsar idag då så jag kan dammsuga imorgon. Den här gången ska jag skriva upp vad dammsugaren heter så jag köper rätt sort och storlek...senast köpte jag för stora så det blev att klippa lite o det blev inte så bra. Dessutom har de ju inga dammsugar påsar i Kvevalx, det har jag redan upptäckt, så blir att köpa idag då jag far till stan.

Borde hitta nåt att ta på mig på julfesten också...kanske man passar på o far lite tidigare till stan o provar lite kläder...? Vet redan vilka stumpbyxor o skor jag ska ha, men behövs ju nog nåt mera också, kan bli lite väl lättklätt annars kanske :)


Den söndriga dammsugarpåsen :/
Trackback
RSS 2.0